torstai 18. toukokuuta 2017

Hengellinen kasvu

Jumalan Sana (Raamattu) muuttaa ihmisen. Tekee eläväksi.
Mun hengellinen kasvu alkoi kun Raamattu tuli mukaan kuvioihin. Ilman Raamattua mä olin kuin tuulen heiteltävissä. En tuntenu Häntä, johon uskoin. Ennen uskoani yritin olla ateisti.
Se on aikamoinen tyhjiö.

Kun aloin lukee ja kuunnella Raamattua, siitä alko mun uskon elämä. Aloin ymmärtää mikä on Herran tahto, aloin näkee kaiken aivan uudella tavalla, kaikki sai merkityksen. Aloin muuttua. Aloin kasvaa. Aloin elää.
Ihan ku ois ennen eläny sokeena ja olis saanut näön. Sitä on vaikee kuvailla, muutos on niin suuri.
Kaiken näkee ja kokee toisin, itsensäkin. Herra auttaa mua kohtaamaan mun traumoja, jotka oon ennen työntäny väkisin taka alalle. Ei se oo ollu helppoo, mut huomaan itekin et mä eheydyn. Yksin en pystyis niitä käsittelee.
Herra Jeesus on mahtava tuki ja turva!

Kun olin jumalaton, olin niin yksin ja peloissani. Se oli kauhun sävyttämää elämää. Millään ei ollu mitään merkitystä, kaikki oli turhaa. Oli vaan karmea kuoleman odotus. Ilman uskoa Jeesukseen ihminen on hengellisesti kuollut. Tärkein elämän osa-alue puuttuu. Eikä sitä korvaa muut uskonnot, jotka vaan sitoo ihmisen. Usko Herraan Jeesukseen vapauttaa. Ateistina elin hengellisessä tyhjiössä ja tiesin et jotain puuttuu. Elämä ei ollu elämää. Kun tiedostin pahuuteni ja sen, etten selviä yksin, käännyin Herran puoleen.
Mikä muutos!

Oon niin helpottunu ettei mun tartte enää kuvitella pärjääväni omin voimin, voin laittaa kaiken toivoni Herraan. En ole enää yksin. Näen koko maailman aivan eri tavalla, pystyn kohtaamaan asioita joita en ennen pystyny, luotan Herraan, tunnen Hänet ja tahdon elää Hänen tahtonsa mukaisesti. Mä oon saanu ikuisen elämän ja syntini anteeks.
Tos oli vasta murto-osa siitä miten kaikki on muuttunu. Jos alkasin listaa kaiken, siitä tulis kirja, joka saa jatko-osia koko mun loppu elämän ajan.
Mä niin riemuitsen Herrasta!
Jatkuva viha on poissa, tilalla riemu, jota ei riitä sanat kuvaamaan!
Kiitos Herra Jeesus!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti